התקנת מערכות גילוי אש

התקנת מערכות גילוי אש

לא משנה כמה פעמים תעברו על נהלים ספציפיים, צליל של אזעקת אש אמיתית מעורר תחושות של פאניקה ומתח ויכול לגרום לאנשים להתנהג אחרת ממה שנאמר להם. עם זאת, מומחי בטיחות אש מאמינים כי הכשרה, ידע וניסיון מעשי יכולים לגרום לשינוי התנהגות, ולהכין אנשים כיצד להתמודד עם שריפה. הדבר החשוב ביותר שיש לעשות במקרה של שריפה הוא להוציא את כולם מהבניין בשלום, כאשר ניתן לעשות זאת בבטחה בעזרת ציוד בטיחות אש מתאים הכולל מערכות גילוי אש, ספרינקלרים או מערכות כיבוי אחרות.

 

עם הסיכונים וההפסדים הנובעים משריפה, ברור שבטיחות אש מגינה מפני הרס שכזה. חשוב להגן ולמנוע שריפה פוטנציאלית בעזרת כל האמצעים הזמינים. באמצעות בטיחות אש נאותה במקום העבודה, הטמעת תוכנית למניעת שריפות, הדרכת הצוות כמו גם התקנת מערכות גילוי אש, ניתן להגן על עובדי המקום, הלקוחות והמבנה עצמו.

תכנון להתקנת מערכות גילוי אש

כדי שמערכת כיבוי האש שלכם תהיה יעילה, היא חייבת להיות משולבת עם מערכת גילוי אש טובה. הסיבה העיקרית לכך שאתם זקוקים למערכת גילוי אש היא לשמור על הרכוש שלכם במהלך התפרצות שריפה וכדי שכל השוהים במבנה ידעו לנקוט בפעולה מיידית. התקנת מערכות גילוי אש היא דרך מצוינת להבטיח שהבית והעסק שלכם בטוחים מפני איומי השריפה, במיוחד כאשר המבנה נמצא ללא השגחה. אם פורצת שריפה בלילה כאשר הנכס ריק, או כאשר בעלי הבית יוצאים לחופשה, אף אחד לא יגלה זאת עד שהנזק כבר יגרם.

 

לכן, לא משנה כמה גדול או קטן הבית או העסק שלכם, מערכת גילוי אש טובה תאפשר לכם להתגבר על ההפסדים העצומים שיכולים להיגרם לכם כתוצאה משריפה. תמיד עדיף להקפיד על אמצעי בטיחות ואבטחה כדי למנוע מקרים כאלה. להלן כל הסיבות בגללן אזעקת אש חשובה לבית ולעסק שלכם:

  • גילוי מוקדם- זה אולי היתרון הגדול ביותר שיש למערכות אזעקת אש להציע. זיהוי מוקדם של שריפות יכול לעשות הבדל רב לתוצאה. זה יכול לעזור לכם למנוע נזק רציני, לכן, יש לזה חשיבות יתרה. איתות מוקדם יאפשר לכם להגן על רכושכם ולזרז את שוהי המקום לצאת למקום מבטחים. אזעקת אש מפוקחת תודיע גם למכבי האש על מנת שניתן יהיה להשתלט על השריפה.
  • זמן תגובה מהיר- שירותי זיהוי וניטור מוקדם מבטיחים זמן תגובה מהיר ובטיחות כוללת. עם ניטור אזעקת אש, ניתן ליצור קשר עם מכבי האש בהקדם האפשרי.
  • הימנעות משאיפת עשן- שאיפת עשן היא סיבת המוות העיקרית בתקריות הקשורות לשריפה. חוסר היכולת לדעת שיש שריפה ולצאת בזמן עלול להוביל לשאיפת עשן, ולבסוף למוות.
  • מזעור עלויות- מערכות גילוי אש עשויות להיראות מעט יקרות, אבל כשתחשבו על היתרונות שהיא מספקת, תבינו שמערכת יעילה יכולה למזער את העלויות שלכם. במקרה של שריפה, מערכות גילוי אש ושירותי ניטור יכולים להאיץ את זמן התגובה ולהגן על הנכסים היקרים שלכם מפני שריפה. בנוסף, התקנת מערכות גילוי אש יכולה להוריד את דמי הביטוח שלכם ולהגן עליכם מפני קנסות לעסק שלכם.

מהו המחיר להתקנת מערכות גילוי אש?

כל עסק חייב לדאוג כי התקנת מערכות גילוי אש תתבצע באופן מקצועי. זה לא רק נוהג בטיחות טוב, זה החוק. חוקי ותקני בטיחות דורשים עמידה בתקנות מערכות אזעקת אש. מערכות אזעקת אש מסחריות מופעלות על ידי עשן, שינויים מהירים בטמפרטורה או להבות. כאשר גלאי עשן או חום מופעל הוא מפעיל מערכת ניטור מרכזית שמשמיעה אזעקה בכל הבניין כדי להזהיר את העובדים. במקביל, המערכת מודיעה למכבי האש. במקרים רבים, מערכות ניטור מרכזיות מחוברות גם למערכות ספרינקלרים המכבות את האש.

 

עלות המערכת שלכם תהיה תלויה בגודל הבניין שלכם, חוקי הבנייה המקומיים ומורכבות ההתקנה. בדרך כלל, מערכות אזעקת אש יקרות יותר להתקנה בבניינים ישנים יותר מאשר בבנייה חדשה.

 

הבה נבחן ביתר פירוט ממה מורכבת המערכת על מנת לקבוע באיזו מידה נערכת האומדן של התקנת מערכות גילוי אש. לרוב המערכת כוללת חיישני אש, עשן או טמפרטורה, אמצעי כיבוי אש, מערכת אזעקה ועוד. אבל בהתאם לאזור האובייקט ולמורכבות המערכת עצמה, גם מספר המכשירים הכלולים בה משתנה, וזה בא לידי ביטוי בעלות. ההתקנה והמחיר תלויים באיזו מערכת גילוי אש תבחרו.

ניתן לומר שהאופציה המסורתית נחשבת למערכת גילוי אש הכוללת גלאים עם סף רגישות קבוע מראש, המופעלים כאשר יש חריגה מהפרמטר הקובע. התקנות כאלה הן זולות יחסית. מערכות אנלוגיות אוטומטיות נחשבות ליעילות יותר. מערכות כאלה כוללות גם מכשירי התראה קוליים, מה שמשפיע באופן טבעי על המחיר. כפי שניתן לראות, התשובה לשאלה שנשאלה לא יכולה להיות חד משמעית. המחיר עבור התקנת מערכות גילוי אש תלוי במאפייני המבנה, כמו גם בבחירת דגם ספציפי של המערכת.

כאשר מתכננים התקנת ציוד, יש לקחת בחשבון שבכל מקרה מדובר בפרויקט אינדיבידואלי. המחירים עבור התקנת מערכת גילוי אש שונים עבור כל חברה, ניתן לחשבם עוד לפני תחילת העבודה באמצעות פנייה למומחים אשר יהיו מעורבים בביצועה. זה בדרך כלל כולל:

  • בדיקת המבנה על ידי מומחה
  • התקנת המערכת
  • תחזוקת המערכת בתקופת האחריות

אך מכיוון שההתקנה מורכבת מהתקנת חיישנים וחיבורם למערכות אזהרה, העלות שלה תלויה גם בדגמים שלהם.

צרו איתי קשר ואחזור אליכם בהקדם

איך לבחור יועץ בטיחות אש להתקנת מערכת גילוי אש?

עבודה עם יועץ בטיחות אש תגרום לעבודה להתנהל בצורה חלקה יותר, תשמור על בטיחות הדיירים והעובדים שלכם ותעזור למנוע נזקים עתידיים לבניין שלכם. כאשר אתם עובדים עם יועץ בטיחות אש, הוא יעזרו לכם לבחור את מערכות האזעקה וגילוי האש הנכונים לשימוש, ולחשוב על תרחישי חירום כדי שתוכלו לצייד את המבנה שלכם עם המוצרים המתאימים ביותר.

ברור שיועץ בטיחות אש חייב להיות בעל לא רק כישורים וידע כלליים בתחום בטיחות אש, אלא גם כישורים וניסיון בתכנון נכון של התקנת מערכות גילוי אש. להלן הדרישות הכלליות שעל היועץ לעמוד בהן:

  • נוכחות של השכלה גבוהה בתחום בטיחות אש, כולל תחומי ידע קשורים (לדוגמה, בעת פיתוח מערכות כיבוי אש וצנרת פנימית, יש צורך בידע בתחום אספקת מים);
  • מיומנויות בעבודה עם תכנון מבנים לא סטנדרטי;
  • ניסיון מיוחד בתכנון מערכות הגנה;
  • הכרת המסגרת הרגולטורית בתחום תכנון מערכות הנדסיות, בטיחות אש, בנייה.

מערכות גילוי וכיבוי האש הנמצאות בשימוש כיום יכולות להיות אחד משלושת הסוגים הנפוצים ביותר:

  • המערכת הראשונה הינה מערכת אזעקת סף. כאשר מגיעים לערך הסף, המערכת מופעלת. החיסרון העיקרי של מערכת זו שאי אפשר לקבוע איזה חיישן הופעל. היתרונות של המערכת הם עלות נמוכה וקלות התקנה;
  • מערכת נוספת מאפשרת שליטה על כל חיישן בנפרד. כתוצאה מכך, המערכת מאפשרת לכם לקבוע במהירות היכן נמצא מקור ההצתה. זה עולה קצת יותר מהגרסה הקודמת, אבל בשל המאפיינים שלו הוא אידיאלי עבור מבנים גדולים;
  • המערכת המודרנית ביותר בעלת מאפיינים תפעוליים וטכניים המאפשרים לשלוט בכל הפרמטרים המשודרים על ידי החיישנים מהשלט ולקבל מידע אונליין. מטבע הדברים, ציוד כזה יקר יותר מהאפשרויות שתוארו עד כה. עם זאת, הוא מספק את רמת ההגנה הגבוהה ביותר האפשרית ומתאים למבנים עם דרישות אבטחה גבוהות.

 

יועץ בטיחות אש מוסמך יוכל להתאים עבור המבנה שלכם את מערכת גילוי האש המתאימה ביותר, שתספק עבורכם ועבור כל הנוכחים את רמת ההגנה המרבית מפני שריפות.

תוכן עניינים
יגאל שושן - יועץ בטיחות אש

קצת עלי...

שמי שושן יגאל, בעל 30 שנות ניסיון בשירותי הכבאות והצלה משנת 1990, במהלכן שימשתי במגוון תפקידים:
קצין כבאות והצלה , מפקח מניעת דליקות לבניה ועסקים, קצין חקירות , מדריך מוסמך בבית הספר לכבאות והצלה, קצין חומ"ס (חומרים מסוכנים) ועוד.
אשמח לתת שירות מקצועי והגון בכל תחום ייעוץ בטיחות באש, הכנת תיק שטח, הדרכות בטיחות אש למבנים ובתי עסקים ברחבי הארץ.

Facebook
WhatsApp
Telegram
מאמרים נוספים:
הכנת תיק שטח כיבוי אש

תיק שטח לנהלי בטיחות אש – המדריך המלא לשנת 2023

תיק שטח (בטיחות באש) הוא אוגדן של מסמכים ופרטי מידע בעלי רלוונטיות לנושא בטיחות האש של מבנה, והוא מוגש לשירותי כבאות והצלה על פי חוק, מתוך מטרה לסייע לשירותי הכבאות לפעול באופן מיטבי במקרה של אירוע חירום במבנה.

אישור כבאות לעסק

אישור כבאות לעסק

הפעלה של עסק ללא אישור כבאות עלולה להיות מסוכנת. באחריות בעל העסק לדאוג לכל אמצעי

חלק מלקוחותינו:
שאלות ותשובות:
כדי שמערכת כיבוי האש שלכם תהיה יעילה, היא חייבת להיות משולבת עם מערכת גילוי אש טובה. הסיבה העיקרית לכך שאתם זקוקים למערכת גילוי אש היא לשמור על הרכוש שלכם במהלך התפרצות שריפה וכדי שכל השוהים במבנה ידעו לנקוט בפעולה מיידית.
עבודה עם יועץ בטיחות אש תגרום לעבודה להתנהל בצורה חלקה יותר, תשמור על בטיחות הדיירים והעובדים שלכם ותעזור למנוע נזקים עתידיים לבניין שלכם. כאשר אתם עובדים עם יועץ בטיחות אש, הוא יעזרו לכם לבחור את מערכות האזעקה וגילוי האש הנכונים לשימוש, ולחשוב על תרחישי חירום כדי שתוכלו לצייד את המבנה שלכם עם המוצרים המתאימים ביותר.
כל עסק חייב לדאוג כי התקנת מערכות גילוי אש תתבצע באופן מקצועי. זה לא רק נוהג בטיחות טוב, זה החוק. חוקי ותקני בטיחות דורשים עמידה בתקנות מערכות אזעקת אש. מערכות אזעקת אש מסחריות מופעלות על ידי עשן, שינויים מהירים בטמפרטורה או להבות.
צרו איתי קשר ללא עלות