אישור כיבוי אש לעסקים

אישור כיבוי אש לעסקים

פתיחה של עסק כחוק תתבצע רק תחת אישור רישיון עסק על פי חוק רישוי עסקים. על מנת לקבל אישור זה יש לכלול בעסק אמצעים שונים שיבטיחו את בטיחות השוהים בו, עובדים ולקוחות גם יחד. באחריות בעל העסק לטפל בהסדרת העניין, הכולל השגת אישור כיבוי אש לעסקים ולבצע הדרכת בטיחות אש לעובדים. הדגשים הבאים יוכלו לעזור לכם בזאת.

התקנת אמצעים התואמים את סוג העסק וגודלו

קבלת אישור כיבוי אש לעסקים מותנית בהתקנת מגוון אמצעים שנועדו להיכנס לפעולה במקרה של שריפה או שנועדו למנוע אותה מלכתחילה. בנוסף יותקנו אמצעים שיכולים לסייע לפינוי העסק במצב חירום. לצורך הכנת התוכנית או התקנת האמצעים יש לפנות לקצין בטיחות אש או מהנדס בטיחות אש המתמחים בכך. את האמצעים יש להתאים לסוג העסק, לענף שבו הוא פועל, למספר האנשים שעשויים להימצא בעסק בכל רגע נתון, לשטח הפיזי של העסק ועוד. לדוגמא, בעסק קטן עשוי להידרש בעל העסק להתקין גלגלון לכיבוי אש. בעסק גדול בשטחו, עם הפרדות בין חלקים שונים, נדרשת התקנה של כמה גלגלונים. בנוסף, נדרשת בעסקים מסוימים התקנה של תאורת חירום, שתאפשר פינוי העסק במקרה של הפסקת חשמל, בשל שריפה או בשל גורם אחר.

אישור כיבוי אש לעסקים

פניה דרך הרשות המקומית

לרוב, לא מגישים ישירות בקשה לקבלת אישור כיבוי אש לעסקים. את הבקשה, שהיא חלק מבקשת הרישוי לעסק יש להגיש לרשות המקומית. רק לאחר שהרשות קיבלה את הבקשה תתבצע בדיקה בעסק לפי הצורך. לבקשה יש לצרף את המסמכים והאישורים לגבי התקנות של אמצעים נדרשים, כגון מתזים, מטפים תקניים, שלטי אזהרה הצמודים לארונות החשמל וכדומה.

בדיקה על ידי מפקח כבאות

לפני קבלת אישור כיבוי אש לעסקים, יגיע לעסק מפקח בטיחות אש מרשות הכבאות וההצלה. החלטת המפקח תקבע האם ננקטו הצעדים המתאימים, האם יש הערות שצריך ליישם או שיש צורך באמצעים נוספים מעבר למוגדר. רק עסק שעומד בכל הדרישות יקבל את האישור משירותי הכבאות. אישור זה נדרש לצורך רישיון עסק חדש, לחידוש רישיון או במצבים נוספים (כגון לאחר ביצוע שיפוץ מקיף בעסק). בכל מקרה של בדיקה פנו אל יגאל שושן, יועץ בטיחות אש, חקירת שריפות, וניהול בטיחות באירועים המוניים.

צרו איתי קשר ואחזור אליכם בהקדם

טופס מילוי "מסלול תצהיר" להורדה

תוכן עניינים
יגאל שושן - יועץ בטיחות אש

קצת עלי...

שמי שושן יגאל, בעל 30 שנות ניסיון בשירותי הכבאות והצלה משנת 1990, במהלכן שימשתי במגוון תפקידים:
קצין כבאות והצלה , מפקח מניעת דליקות לבניה ועסקים, קצין חקירות , מדריך מוסמך בבית הספר לכבאות והצלה, קצין חומ"ס (חומרים מסוכנים) ועוד.
אשמח לתת שירות מקצועי והגון בכל תחום ייעוץ בטיחות באש, הכנת תיק שטח, הדרכות בטיחות אש למבנים ובתי עסקים ברחבי הארץ.

Facebook
WhatsApp
Telegram
מאמרים נוספים:
נגישות מתוס

נגישות מתוס

נגישות מתוס, מה זאת אומרת ומהי חשיבות הדבר עבורנו, כאנשים, כבעלי עסקים, כאזרחים? הדברים הבאים

הכנת תיק שטח למבנה

חשיבותו של תיק שטח

מידע מקדים על המבנה הוא יתרון גדול המאפשר לשירותי הכיבוי לבצע את עבודתם ביעילות. אך

חלק מלקוחותינו:
שאלות ותשובות:
  • ייעוץ כללי בנושאי כיבוי ובטיחות אש ומתן פתרונות כיבוי אש למשרדים, עסקים, מוסדות ורשתות.
  • טיפול בדרישות שירותי הכבאות , לקבלת רישיון עסק והיתר בנייה לפי הוראות נציב.
  • תכנון והכנה של תוכניות בטיחות אש למבנים חדשים וקיימים.
  • ייצוג וטיפול מול שירותי הכבאות ואחרים.
  • לגליזציה למבנים קיימים.
  • ליווי היזם והרשויות עד לסוף התהליך לקבלת טופס 4 וטופס 5 גמר.
  • ביצוע בדיקת אינטגרציה למערכות הכיבוי השונות למבנים ועסקים לפי דרישה.
  • תכנון הנדסי של מערכות אוטומטיות לגילוי ולכיבוי אש (מתזים, גלאי אש וכו').
  • כתיבה והכנת תיק שטח, תיק מפעל ועריכת סקרי סיכונים לבטיחות אש.
  • הדרכת עובדים ומוסדות ציבור ביצוע תרגילי כיבוי אש, תרחיש הימלטות ופינוי במקרה חירום.
הכנת תיק שטח הינה חיונית לשם קבלת אישור משירותי כבאות והצלה למבנה שלכם ולהמשך פעולתו של העסק, חברה או הארגון שלכם.
במסגרת הרפורמה של שירותי כבאות והצלה בישראל הוחלט שעסקים בעלי רמת סיכון אש נמוכה, לא יצטרכו לקבל אישורים מיוחדים של שירותי כבאות והצלה בכדי לקבל רישיון כיבוי אש לעסק. המטרה היא להקל על בעל העסק עם תהליך קבלת הרישיון לעסק ונובע מכך שזה יאפשר לשירותי כבאות והצלה להתמקד בבעלי עסקים עם רמת סיכון אש בינוניות וגבוהות אף יותר.
צרו איתי קשר ללא עלות