יועץ בטיחות אש בתל אביב – כל מה שצריך לדעת

יועץ בטיחות אש בתל אביב

בכל עסק, מפעל ומבנה מגורים מעל הכל חשובה בטיחותם של האנשים והמבנה עצמו. יועץ בטיחות אש בתל אביב יכול לעזור לכם במניעה והפחתה של תופעת שריפות לא רצויות. יועץ בטיחות אש חושף בפניכם את כל האמצעים הזמינים והמתאימים ביותר עבור הגנה מפני אש כדי לוודא שהמבנה והאנשים בו יהיו מוגנים באופן הטוב ביותר מפני נזקי שריפות, מה שעוזר לשמור על בטיחות דיירי המבנה ובמקביל לצמצם את הנזק למסמכים, מלאי וציוד יקר. לעתים קרובות, במגוון חברות ועסקים נדרש ייעוץ מקצועי כדי לסייע בבעיות בטיחות אש מורכבות הנופלות מחוץ לתחום הניהול הרגיל לבטיחות אש. יועצי בטיחות האש יכולים לספק סיוע מקצועי בכל נושא בטיחות אש ולהסביר לכם כיצד לעמוד בכל הדרישות הנחוצות.

 

אי אפשר תמיד למנוע מצבי חירום, אבל אפשר להפחית משמעותית את הסיכונים, אם משלבים הערכת סיכונים יסודית וניתוח תרחישים עם אמצעים מקיפים, כמובן תוך כדי הקפדה על החוקים והתקנות הנדרשים על פי הנחיות שירותי כבאות והצלה. בהתאם לכך יועץ בטיחות אש בתל אביב מכין תוכניות בטיחות אש ואבטחה ועורך בדיקה מקיפה למבנה עצמו. יועץ בטיחות אש מומחה משתמש בידע הרחב שלו בתחום מערכות מיגון אש כדי לתכנן, להעריך או לשנות מערכות ספציפיות, כגון ספרינקלרים, מערכות כיבוי גז, מערכות אזעקה לגילוי אש ופינוי או מערכות שחרור לחץ וסילוק עשן, כך שיספקו את ההגנה המרבית הטובה ביותר עבור המבנה שלכם.

 

מה תפקידו של יועץ בטיחות אש מוסמך?

יועץ בטיחות אש בתל אביב הוא איש מקצוע מומחה שתפקידו לנסות להפוך את הבניין שלכם למקום עבודה או מגורים בטוח יותר ממה שהוא כיום. יועצי בטיחות אש עושים זאת על ידי ביצוע הערכת סיכוני אש בבדיקת האתר, ולאחר מכן כתיבת דו"ח על בטיחות הבניין ומתן עצות והמלצות שישפרו את המצב הקיים. יועץ בטיחות אש בתל אביב צריך להיות מסוגל להסביר לכם בבירור על האזורים הפוטנציאליים בבניין שבהם עלולה להתלקח שריפה, הוא יסב את תשומת ליבכם איך הנוכחים במקום כנראה היו מגיבים למקרה של שריפה, וחשוב מכך איך הכי טוב למנוע אסונות שעלולים להתרחש במקרה זה. בנוסף הוא יסביר לכם אילו נהלי בטיחות לנקוט אם בפועל מתרחשת שריפה באובייקט. עיקר תפקידו של יועץ בטיחות אש הוא:

  • מתן שירותי ייעוץ בתחום בטיחות אש, הכנה תפעולית של מעסקים להגשה לרשויות הפיקוח של המדינה. פיתוח אמצעים למניעת שריפות.
  • מתן אישור כיבוי אש המראה על מערך תקין של בטיחות אש במתקן.
  • עריכת תוכניות לפינוי אנשים ונכסים חומריים במקרה של שריפה במתקן.
  • פיתוח הנחיות לגבי אמצעי בטיחות אש.
  • ביקורת בטיחות אש.
  • ביצוע הדרכות בטיחות אש לעובדי החברה ושוהי המקום.
  • הכנת תיק שטח למבנה

צרו איתי קשר ואחזור אליכם בהקדם

באילו גורמים יועץ בטיחות אש נכנס לתמונה?

ישנם יתרונות רבים לשכירת יועץ בטיחות אש בתל אביב, למשל הם יכולים לייעץ לגבי חובות משפטיים של המעסיק לגבי הצוות שלו מבחינת הספקת הגנה מירבית מפני שריפות, כמו גם להרגיע את העובדים שסביבת העבודה שלהם בטוחה. נוסף על כך כמובן שהם יכולים למקסם את האמצעים למניעת שריפות. אנשים לא מאומנים תמיד יתקשו להשתמש בציוד כיבוי אש ברגע הצורך, לכן אחד הנושאים החשובים להם דואג יועץ בטיחות אש הוא לוודא שאתם ושאר הנוכחים במבנה יודעים איך הציוד פועל. אז כפי שאתם יכולים לראות, היתרונות של שימוש בשירותיו של יועץ בטיחות אש בתל אביב עולים בהרבה על העלויות.

בין אם אתם מתכננים את הפריסה של בניין מסחרי חדש או אם אתם משפצים מבנה קיים, תזדקקו לתכנון מערך לבטיחות אש. עבודה עם מומחה תבטיח שהתהליך יהיה קל יותר ויסודי יותר, כמו גם יעמוד בכל הדרישות על פי חוק. יועצי בטיחות אש מציעים מגוון שירותים, אך ייתכן שתעבודו איתם על ההיבטים הבאים:

 

  • ציות לתקני בנייה- גם אם אתם עובדים עם אדריכל או מעצב מנוסה, אולי הם אינם יודעים מה קובעים חוקי הבנייה והבטיחות בכל הנוגע לתכנון מבנים מסחריים או מבנה מגורים, בהתאם לחוקי בטיחות אש של שירותי הכבאות וההצלה. יועץ בטיחות אש יידע אילו מערכות מיגון אש מציעות את הפתרונות המאובטחים התואמים ביותר לתקן.
  • ניהול חומרים מסוכנים- יועץ בטיחות אש בתל אביב יכול לעזור לכם לקבוע אזורי סיכון בטיחותיים בבניין שלכם, כולל חללים המכילים חומרים מסוכנים, כמו כן, הוא יכול לספק הצעות כיצד להפוך את החללים הללו לבטוחים יותר.
  • מערכות מיגון אש- יועצי בטיחות אש חוקרים ועובדים עם חומרים ומערכות מיגון אש כדי לסייע בהבטחת תכנון מבנים בטוח, מה שהופך את בחירת המוצרים והתכנון הנכונים לתהליך פשוט יותר עבור אדריכלים ובעלי מבנים.
  • פיתוח אתרים ותכנון פינוי- עבודה עם יועץ תאפשר לכם לפתח את הפריסה ותוכנית הבטיחות של הבניין שלכם, כדי שתוכלו להבטיח בניין מאובטח יותר כאשר יש מצב חירום.

מתי לפנות ליועץ בטיחות אש?

תמיד מומלץ לפנות לשירותיו של יועץ בטיחות אש בתל אביב, במיוחד עם אתם זקוקים לייעוץ באחד מהנושאים הבאים:

  • ייעוץ לגבי פרוטוקולי תכנון לעמידה בתקנות הבנייה ומסמכי הנחיות בטיחות אש.
  • פיתוח מדיניות ונהלים לבטיחות אש המותאמים לארגון ולשטח שלכם.
  • יצירת מסמכי אסטרטגיית הגנה מפני שריפות.
  • תכנון התקנת מערכות כיבוי אש אוטומטיות, בדיקה ושימוש בציוד כיבוי אש.
  • הדרכת כל השוהים במבנה לגבי נהלי בטיחות ופעולה בעת שריפה, כולל דרכי מילוט בטוחים.

למה חשוב אישור בטיחות אש?

במסגרת פתיחתו ופעילותו השוטף של כל עסק ישנם לא מעט אישורים בהם חייב בעל העסק להחזיק. כאשר כדי לקבל רישיון עסק, נדרש העסק לעמוד בשורה של תקנות בטיחות אש מטעם שירות הכבאות וההצלה המתייחסות ליכולת העסק לטפל בהתפרצות פוטנציאלית של שריפה. בעוד שעבור ארגונים קטנים רבים תהליך קבל אישור בטיחות אש עשוי להיות תהליך פשוט יחסית, עבור אחרים זה יכול להיות מורכב למדי ודורש שיקול דעת מדוקדק והתערבות של יועץ בטיחות אש בתל אביב.

שמירה על בטיחותם של העובדים וכל אדם אחר במקום היא תמיד המטרה העיקרית. כלל אחד פשוט שיש לפעול לפיו, הוא שככל שיש לכם יותר אנשים בבניין – סביר להניח שתזדקקו ליותר ציוד בטיחות אש והדרכות מרובות יותר. הערכת צרכי בטיחות האש שלכם אינה מסתכמת רק מספר האנשים בבניין מכיוון שגורמים רבים נוספים משפיעים על כך. לקבלת אישור בטיחות אש המבנה חייב לעבור בדיקה מקיפה של יועץ בטיחות אש בתל אביב, בו הוא יבחן האם העסק מעודכן בהליכי הבטיחות הנדרשים, כגון קיומו של ציוד כיבוי אש נדרש שעומד בתקנים, האם הצוות עבר את ההדרכות הנדרשות לפעולה בזמן שריפה, היכן ממוקמים דרכי המילוט ועוד.

אולי לבעלי העסקים אישור כיבוי אש נראה כעוד מטרד שהם חייבים לעמוד בו רק כדי שהעסק ימשיך לפעול, אך אין לזלזל בחשיבותו של אישור זה, אשר בראש ובראשונה דואג לבטיחותם של כל הנמצאים במבנה מפני נזקי שריפה שעלולה להתרחש.

תוכן עניינים
יגאל שושן - יועץ בטיחות אש

קצת עלי...

שמי שושן יגאל, בעל 30 שנות ניסיון בשירותי הכבאות והצלה משנת 1990, במהלכן שימשתי במגוון תפקידים:
קצין כבאות והצלה , מפקח מניעת דליקות לבניה ועסקים, קצין חקירות , מדריך מוסמך בבית הספר לכבאות והצלה, קצין חומ"ס (חומרים מסוכנים) ועוד.
אשמח לתת שירות מקצועי והגון בכל תחום ייעוץ בטיחות באש, הכנת תיק שטח, הדרכות בטיחות אש למבנים ובתי עסקים ברחבי הארץ.

Facebook
WhatsApp
Telegram
מאמרים נוספים:
הכנת תיק שטח כיבוי אש

תיק שטח לנהלי בטיחות אש – המדריך המלא לשנת 2023

תיק שטח (בטיחות באש) הוא אוגדן של מסמכים ופרטי מידע בעלי רלוונטיות לנושא בטיחות האש של מבנה, והוא מוגש לשירותי כבאות והצלה על פי חוק, מתוך מטרה לסייע לשירותי הכבאות לפעול באופן מיטבי במקרה של אירוע חירום במבנה.

נגישות מתוס

נגישות מתוס

נגישות מתוס, מה זאת אומרת ומהי חשיבות הדבר עבורנו, כאנשים, כבעלי עסקים, כאזרחים? הדברים הבאים

אישור כבאות לעסק

אישור כבאות לעסק

הפעלה של עסק ללא אישור כבאות עלולה להיות מסוכנת. באחריות בעל העסק לדאוג לכל אמצעי

התקנת ‎⁨מערכות ספרינקלרים⁩

התקנת מערכות ספרינקלרים

מערכות ספרינקלרים משמשות אותנו במבנים פרטיים ותעשייתיים, ומאפשרות לשלוט ולנטרל את האש לפני שהלהבות מספיקות

חלק מלקוחותינו:
שאלות ותשובות:
במסגרת פתיחתו ופעילותו השוטף של כל עסק ישנם לא מעט אישורים בהם חייב בעל העסק להחזיק. כאשר כדי לקבל רישיון עסק, נדרש העסק לעמוד בשורה של תקנות בטיחות אש מטעם שירות הכבאות וההצלה המתייחסות ליכולת העסק לטפל בהתפרצות פוטנציאלית של שריפה.
ייעוץ לגבי פרוטוקולי תכנון לעמידה בתקנות הבנייה ומסמכי הנחיות בטיחות אש. פיתוח מדיניות ונהלים לבטיחות אש המותאמים לארגון ולשטח שלכם. יצירת מסמכי אסטרטגיית הגנה מפני שריפות. תכנון התקנת מערכות כיבוי אש אוטומטיות, בדיקה ושימוש בציוד כיבוי אש. הדרכת כל השוהים במבנה לגבי נהלי בטיחות ופעולה בעת שריפה, כולל דרכי מילוט בטוחים.
ישנם יתרונות רבים לשכירת יועץ בטיחות אש בתל אביב, למשל הם יכולים לייעץ לגבי חובות משפטיים של המעסיק לגבי הצוות שלו מבחינת הספקת הגנה מירבית מפני שריפות, כמו גם להרגיע את העובדים שסביבת העבודה שלהם בטוחה.
צרו איתי קשר ללא עלות